Bild med texten Lättläst

Vår organisation

I kommunen bestämmer politiker alla viktiga saker.
Politikerna tillhör olika partier.
Varje gång det är val röstar människorna i Huddinge
på de partier de vill ska bestämma.

Politikerna sitter i kommunfullmäktige, i kommunstyrelsen
och i politiska nämnder.
Där bestämmer de om kommunens olika verksamheter.

Till sin hjälp har alla politiska nämnder en förvaltning.
På förvaltningarna arbetar kommunanställda.

Södertörns brandförsvarsförbund
sköter räddningsverksamheten i kommunen.
De hjälper till när det brinner
och när det händer andra olyckor.

Stockholms Vatten AB sköter vatten och avlopp.
SRV Återvinning AB sköter sophämtningen
och annan renhållning.

Huge Fastigheter äger och hyr ut bostäder.
De har också hand om fastigheter
där kommunen har olika verksamheter.

Informationsansvarig: Roger Höglund
Webbredaktör: Lena Yeow, e-post: This is a mailto link
Uppdaterad: 2009-12-22
uiqt|wBtmvi5%ymw%wHp}llqvom5{mtmvi5%ymw%wHp}llqvom5{m