Skolrestaurang

Välkommen till skolrestaurangen. Vi har ett tillagningskök och lagar så mycket mat som möjligt från grunden.

Närbild på morötter och andra rotfrukter.

Vi har ett KRAV cetifierat kök, vilket innebär att vi använder ett antal varor som är KRAV märkta (ekologiska)

Frukost

Varje skoldag serveras frukost från klockan 06:30. Frukostserveringen stänger klockan 07:45.
Det erbjuds hembakat mjukt bröd, hårt bröd, flera sorters pålägg, fil eller mjölk med flingor samt två sorters gröt.

Lunch

Lunchen serveras från klockan 10:20 till 12:30. Det finns tre olika alternativ att välja mellan. En huvudrätt, en vegetarisk rätt och dagens soppa. Vi har även ett välfyllt och mycket uppskattat salladsbord där man förutom de mer traditionella grönsakerna även hittar bön- och linssallader, pastasallader och tre olika dressingar. Vi försöker ständigt att variera utbudet med nya spännande smakkombinationer. De dagar vi har soppa som huvudrätt så serveras mjukt bröd till.

Mellanmål

Mellan 13:45 och 15:30 serveras mellanmål. Då erbjuder vi mjukt och hårt bröd, pålägg, fil eller mjölk med flingor samt färsk frukt.

Utöver den dagliga matlagningen bjuds elever och personal ibland på små överraskningar vid olika högtidsdagar. Vi brukar även ha några önskefredagar varje år då eleverna själva röstar fram dagens rätt.

Skolmatsedel

I kommunen finns en gemensam meny för skolorna, men variationer kan förekomma på vissa skolor. Du kan se menyn genom att ladda ner appen Skolmaten eller gå in på webben Skolmaten för att se vad som serveras på din skola.

Välkommen att besöka oss i köket eller höra av dig om du har några frågor.

Mer information om skolmaten i Huddinge kommun, specialkost och allergier.

Genom att följa länken ovan kan du läsa mer om Huddinge kommuns skolmat, hur du ansöker om specialkost, hitta flera användbara länkar med mera.

Uppdaterad 9 augusti 2023