Sök bygglov via vår e-tjänst

 

Ta en minut och se filmen som presenterar vår e-tjänst. Läs gärna steg-för-steg informationen nedan innan du loggar in på e-tjänsten.

1. Ta fram de handlingar som behövs till ansökan

Vilka handlingar som behövs för att söka bygglov beror på vad du ska bygga. I checklistorna kan du se vilka handlingar du behöver för din bygglovsansökan. Oftast behöver du skicka med situationsplan, ritningar och en kontrollplan. Varje handling ska vara inscannad och bifogas som en separat pdf.

2. Registrera konto

Du behöver registrera ett konto för att ansöka om bygglov till oss på bygglovsavdelningen. Det gör du enkelt när du loggar in för första gången.

3. Ordna E-legitimation

Du behöver tillgång till e-legitimation för att kunna logga in, ett elektroniskt personligt ID som är kopplat till varje sökande. Det får du enkelt via din bank.

4. Guidas steg-för-steg

Följ anvisningarna - verktyget guidar dig pedagogiskt steg-för-steg genom hela ärendeprocessen från början till slut tills du är redo att skicka iväg din ansökan.

5. Komplettera när du vill

Glömde du något när du ansökte? Då kan du enkelt gå tillbaka senare för att komplettera din ansökan. Du loggar enkelt in där du senast var i ansökningsprocessen.

6. Notifieringar i ditt ärende

Varje gång det händer något i ditt ärende får du veta det genom notifieringar via sms eller mail. Du slipper därför ringa och fråga.

7. Logga in på -tjänsten

      Logga in på e-tjänsten

Kontakt bygglovsavdelningen

Besöksadress:

  • Öppet hus: Torsdagar 16.00–18.00: Sjödalsvägen 29, Huddinge
  • Övriga ärenden: Servicecenter, Sjödalstorget 13, Huddinge centrum

Telefon: 08-535 300 00

E-post: servicecenter@huddinge.se

Uppdaterad 30 november 2017

Var informationen till din hjälp?