Starta videon med knappen med video-symbolen. Stäng videon genom att klicka på knappen igen.
Om du vill ha suddig bakgrund på din video klickar du på knappen med tre prickar och väljer "Starta videon med oskärpa".
Stäng av mikrofonen med knappen för mikrofon för att undvika störande ljud under mötet. När du ska prata sätter du på mikrofonen genom att klicka på knappen igen.
Hantera ljudet via knappen för högtalare.
Ändra bakgrundsbild med knappen med tre prickar. Välj "Starta videon med oskärpa" om du vill att bakgrunden för din video ska vara suddig.
Änvänd chattfunktionen genom att klicka på symbolen med en pratbubbla. Om du inte ser chattsymbolen i navigationsmenyn kommer den upp när du rör på skärmen.
Möteschatten finns kvar efter mötet och kan fortfarande användas. Gå till Chatt-appen i Teams och välj mötet i chatt. Om du inte ser den så kan du söka på mötets namn.
Se övriga deltagare. När du klickar på symbolen med två personer ser du alla som deltar i mötet.
Räck upp handen för att begära ordet. Det gör du genom att klicka på knappen med handsymbolen. Ta ner handen när du får ordet och sätt samtidigt på din mikrofon om du haft den avstängd.
Ärende via e-post till sjalvserviceportalen@huddinge.se kan göras när som helst. Helpdesk är tillgängliga per telefon: 08-535 30230 från klockan 07:00 och en timme efter besökstiderna varje vardag.
Besöksadress
Kommunalhuset, Kommunalvägen 28, Huddinge.
Postadress
Huddinge kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 141 85 Huddinge.
Nya regler för lösenord från och med 24 augusti 2021
Den 24 augusti införs nya regler för lösenord i Huddinge kommun.
Alla som har ett Huddinge-användar-ID kommer behöva byta sitt lösenord i 6 månaders-intervaller.
Kriterier för lösenordet är:
-Minst 11 tecken -Minst en stor bokstav -Minst en liten bokstav -Minst en siffra -Det går inte att återanvända tidigare lösenord
Nuvarande lösenord måste inte bytas på dagen den 24 augusti. Kom bara ihåg att när du byter ditt lösenord efter den 24 augusti så är det ett 11 tecken långt lösenord som gäller för att det skall accepteras av systemet. Däremot är det en rekommendation att redan nu börja med längre lösenord för att vänja sig.
Du kommer fortfarande att byta lösenord på samma sätt som du gör idag.
Om du inte har registrerat in ditt mobilnummer i lösenordportalen (detta gör man om man någon gång lagt in Intune på sin enhet för att läsa mail) så kan du kontakta IT Helpdesk för att få hjälp med detta.
Meetings+ är en app för digital och automatiserad hantering av kallelser, dokumentation och protokoll till iPad. Meetings+ är integrerad med kommunens gemensamma dokument- och ärendehanteringssystem - W3D3.
Den 1 januari 2020 övergick Huddinge kommun till att justera sammanträdesprotokoll digitalt. Det betyder för dig som förtroendevald att du vid justering av protokoll signerar digitalt med hjälp av ditt Bank-ID. Signeringen sker via signeringsportalen Nexus.
Nedan hittar du instruktioner för hur du går tillväga vid digital justering av protokoll:
Digitala protokollsbilagor, interpellationer och motioner
Den digitala hanteringen av möteshandlingar omfattar i regel samtliga handlingar till sammanträdet. Det innebär att du som förtroendevald lämnar in interpellationer, motioner och protokollsbilagor (ex. protokollsanteckningar, förslag, skriftliga reservationer, suppleantyttranden), i digital form. Inlämningen görs genom mail till den aktuella nämndsekreteraren.
Nedan hittar du instruktioner för filnamn till digitala handlingar:
Ärende via e-post till sjalvserviceportalen@huddinge.se kan göras när som helst. Helpdesk är tillgängliga per telefon: 08-535 30230 från klockan 07:00 och en timme efter besökstiderna varje vardag.
Besöksadress
Kommunalhuset, Kommunalvägen 28, Huddinge.
Postadress
Huddinge kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 141 85 Huddinge.