Läsplatta, iPad

Utlämning av iPad

När du blivit vald till ditt uppdrag får du låna en iPad för att kunna läsa sammanträdeshandlingar, e-post och delta i digitala möten. IT-Helpdesk kommer att ta kontakt med dig för att boka in en tid för utlämning av läsplattan.

Förlust av iPad

Vid förlust av läsplattan ska IT-Helpdesk snarast informeras för att kunna spärra simkortet samt göra polisanmälan.

Övriga frågor om iPad

Vid övriga frågor kring funktioner och hantering av läsplatta och liknande kontakta IT-Helpdesk.

När du slutar ditt uppdrag

När du slutar ett uppdrag som förtroendevald så behöver du kontakta din nämndsekreterare som i sin tur meddelar IT Helpdesk detta. Helpdesk kommer därefter att ta kontakt med dig för att boka in en tid för återlämning av läsplattan.

Tänk på att så snabbt som möjligt lämna tillbaka din läsplatta eftersom den ska vidare till nästa förtroendevald. 

Tips och tricks

Ändra skärmtid på iPad läsplattan

Du kan ställa om tiden för hur lång tid skärmen på din iPad är påslagen innan den slocknar. Din batteritid påverkas ju längre tid du väljer.

Gör så här:
Gå in i Inställningar > Visning och ljusstyrka > välj Autolås. Ställ in önskad tid som skärmen ska vara på.

IT Helpdesk

Telefontid

Måndag-torsdag 7.00-17.00
Fredag 7.00-15.00

Besökstid

Måndag-torsdag 9.00-11.00, 13.00-16.00
Fredag 9.00-11.00, 13.00-14.00

Ärende via e-post till sjalvserviceportalen@huddinge.se kan göras när som helst. Helpdesk är tillgängliga per telefon: 08-535 30230 från klockan 07:00 och en timme efter besökstiderna varje vardag.

Besöksadress

Kommunalhuset, Kommunalvägen 28, Huddinge.

Postadress

Huddinge kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 141 85 Huddinge.

Uppdaterad 31 januari 2023

Var informationen till din hjälp?