Kontakt vid frågor om bidrag
Telefon: 08-535 300 00
E-post: bidrag@huddinge.se
Som en följd av regeringens skärpta restriktioner, stänger Huddinge kommun alla anläggningar och lokaler som hyrs ut av kultur- och fritidsförvaltningen. Stängningen gäller från och med 19 december till och med 24 januari 2021. Bokningar som ligger i systemet för den perioden, avbokas löpande. Har du frågor? Kontaktuppgifter via: huddinge.se/bokalokal
Flera verksamheter stänger med anledning av de skärpta restriktionerna
Bidrag till offentliga tillställningar och allmänna sammankomster som kan komma att samla över 50 deltagare beviljar inte Huddinge kommun just nu. Föreningar bör starkt överväga att ställa in eller skjuta upp arrangemang och sammankomster som riktar sig till riskgrupper. Vi följer regeringens beslut samt Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Läs mer på: folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/information-till-arrangorer-av-evenemang/
För att ha rätt till föreningsbidrag, ska din förening:
Det finns olika föreningsbidrag att söka:
Alla föreningsbidrag söks digitalt. Föreningsbidragen har olika ansökningsdatum och olika svarstid innan beslut. För att ansöka om bidrag loggar du in med användarnamn och lösenord för din förening. Registrering av ansökan görs samma dag som den inkommer till kommunen. Kommer ansökan in efter sista ansökningsdatum behandlas den inte.
Mejla föreningens namn och organisationsnummer till: bidrag@huddinge.se. Efter det skickas inloggningsuppgifter till din e-post.
Föreningar ska varje år direkt efter årsmötet lämna in kommunens blankett ”Föreningsuppgifter”. Den ska fyllas i och skickas in tillsammans med verksamhetsberättelse, ekonomisk redovisning och revisionsberättelse från föregående verksamhetsår, årsmötesprotokoll från innevarande år.
Studieförbund med verksamhet i Huddinge kommun har rätt att söka följande bidrag enligt Regler för kommunens bidrag till studieförbundens lokala organisationer:
Studieförbundet ska varje år direkt efter årsmötet lämna in kommunens blankett ”Föreningsuppgifter”. Den ska fyllas i tillsammans med verksamhetsberättelse, ekonomisk redovisning och revisionsberättelse från föregående verksamhetsår, årsmötesprotokoll från innevarande år samt intyg om att kommunens revisorer får granska studieförbundets räkenskaper.
Lämna in intyg om studieförbundets räkenskaper
Alla bidrag för studieförbund söks digitalt. Bidragen har olika ansökningsdatum och olika svarstid innan beslut. För att ansöka om bidrag loggar du in med användarnamn och lösenord för ditt studieförbund. Registrering av ansökan görs samma dag som den inkommer till kommunen. Kommer ansökan in efter sista ansökningsdatum behandlas den inte.
Här söker du studieförbundsbidrag
Mejla studieförbundets namn och organisationsnummer till: bidrag@huddinge.se. Efter det skickas inloggningsuppgifter till din e-post.
När din ansökan om föreningsbidrag har blivit beslutad meddelas din förening skriftligt om beslutet via post.
Flera av föreningsbidragen ska redovisas till Huddinge kommun, mer information om redovisning av bidrag skickas med i brevet för godkänd ansökan om bidrag.
På blanketten för redovisning av bidrag, fyll i ansökningsnumret för ditt beviljade bidrag.
Telefon: 08-535 300 00
E-post: bidrag@huddinge.se
Här listar vi förslag på externa bidrag som du som förening kan söka:
Uppdaterad 22 december 2020
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.