Registrera förening

Du behöver registrera en förening för att kunna söka bidrag och få pengar till din verksamhet. Det är helt gratis att registrera sig.

Registrera förening

Registrera din förening 

  • Föreningen ska ansöka om registrering via denna e-tjänst: https://service.huddinge.se/RegistreraForening .

  • Föreningen ska ha minst 15 medlemmar.

  • Minst 51 procent av medlemmarna ska vara folkbokförda i Huddinge kommun.

  • Föreningen ska ha organisationsnummer och ett plusgiro, bankgiro, eller bankkonto som är utställt på föreningen.

Föreningen ska bifoga dokument vid ansökan:

Nybildad förening

  • Stadgar

  • Protokoll från konstituerande föreningsmöte

  • Protokoll med firmatecknare

  • Medlemsregister med namn och adress till samtliga medlemmar

Etablerad förening

  • Stadgar

  • Medlemsregister med namn och adress till samtliga medlemmar

  • Protokoll från senaste årsmöte

  • Protokoll med firmatecknare

  • Balans- och resultaträkning

  • Verksamhetsberättelse

  • Revisionsberättelse

Politisk organisation

  • Stadgar

  • Protokoll från senaste årsmöte

  • Protokoll med firmatecknare

Bostadsrätts- eller fastighetsförening

  • Protokoll från senaste årsmöte

  • Protokoll  med firmatecknare

Bostadsrätts- och fastighetsägarföreningar har inte möjlighet att få subventionerad vuxentaxa, nolltaxa för barn och unga eller tillgång till föreningscenter.

Uppdaterad 3 oktober 2019

Var informationen till din hjälp?