Skolrestaurang

Långsjöskolan har ett tillagningskök där vi lagar mat på plats och serverar våra elever en god, vällagad och näringsriktig måltid. Till lunch har vi alltid ett vegetariskt alternativ som alla kan ta del av och en varierande salladsbuffé. Frukost och mellanmål serveras även det i matsalen.

Vi kommer aktivt att jobba med att inkludera barnen i måltiden och det runt omkring den på olika sätt.

Elever som av medicinska skäl behöver specialkost måste lämna intyg från behandlande läkare med bestämd tidsintervall till skolhälsovården som vidarebefodrar det till kökschef. Behöver man specialkost av religiösa skäl kan intyg lämnas direkt till köket. Specialkosten serveras i en särskild serveringsvagn.

Intyg för specialkost hittar du under E-tjänster och blanketter

Kontakta gärna skolrestaurangen om ni har frågor eller funderingar.

Lina Wikander

Kock

Telefon: 08-535 330 72

E-post: lina.wikander@huddinge.se

Du kan läsa mer om de riktlinjer från livsmedelsverket i nedanstående länk.

Bra måltider i skolan

Skolans meny

I kommunen finns en gemensam meny för skolorna, men variationer kan förekomma på vissa skolor. Du kan se menyn genom att ladda ner appen Skolmaten eller gå in på webben Skolmaten för att se vad som serveras på din skola. Du hittar även förskolornas meny på webbplatsen.

Uppdaterad 14 februari 2023