Ny e-tjänst för ekonomiskt bistånd: Mina sidor

19-03-18

Nyhet

Från och med 1 maj 2019 kan du som har ekonomiskt bistånd använda dig av kommunens e-tjänst för att snabbt få information om ditt ärende.

Vad innebär den nya e-tjänsten?
E-tjänsten innebär att du som ansöker om ekonomiskt bistånd på ett enkelt och säkert sätt kan följa din ansökan. Du får information om beslut, beräkningar och eventuella utbetalningar som är kopplade till din ansökan. Du hittar också uppgifter om vem din handläggare är och kan själv uppdatera dina personliga kontaktuppgifter som telefonnummer och e-post.

Från och med 1 maj 2019 kommer vi inte längre skicka beräkningar och beslut via post. Om du inte har möjlighet att använda e-legitimation för att få den informationen kan du kontakta din handläggare.

Var finns e-tjänsten och vad krävs?
E-tjänsten kommer du åt på www.huddinge.se från din dator, surfplatta och smartphone. För att kunna använda e-tjänsten behöver du en e-legitimation som till exempel BankID eller mobilt BankID. Du kan få mer information om hur du skaffar BankID på www.bankid.com eller genom att kontakta din bank.

Har du frågor?
Har du några frågor om e-tjänsten kan du kontakta din handläggare. Du kan också vända dig till Huddinge kommuns servicecenter genom att ringa 08 535 300 00 eller genom att besöka dem på Patron Pehrs väg 6 i Huddinge.

Uppdaterad 18 mars 2019

Var informationen till din hjälp?