Skolrestaurang Lyckan

Eleverna har döpt Östra grundskolans skolrestaurang till Lyckan. Varje dag tillagas och serveras god och näringsriktig mat här med en hög andel ekologiska råvaror av restaurangchef och personal.

Grönsaker i närbild.

Lyckan har ett av Huddinge kommuns modernaste skolkök och helrenoverades och byggdes ut sommaren 2017. Vår skolrestaurang är ett tillagningskök, det vill säga maten lagas i skolan.

Vi lagar så mycket mat från grunden som möjligt och använder så få halvfabrikat med onödiga tillsatser som möjligt.

Miljö och mat

I en bulleranpassad matsal målad i varma färger serveras alltid en välfylld salladsbuffé med alla tänkbara grönsaker och goda blandningar. Ett vegetariskt alternativ finns alltid att tillgå. Lyckan strävar efter att använda en så hög andel naturliga råvaror och tillagningssätt. De som har matallergi kan få anpassad kost.

Uppdaterad 11 december 2023