Hur man överklagar beslut

Om du tycker att du har fått ett felaktigt beslut kan du överklaga det genom att skicka ett brev till:

Huddinge kommun
Social- och äldreomsorgsförvaltningen
Enhetens namn
141 85 Huddinge.

Huddinge kommun skickar ditt brev vidare till domstol. Du måste skicka brevet till oss inom tre veckor från den dagen du tagit del av ditt beslut, annars kan inte ditt överklagande prövas.

Kommunen är alltid skyldig att ändra ett beslut om det är uppenbart oriktigt.

Det här behöver du skriva i brevet:

  • Tala om vilket beslut du överklagar. Om det finns ett ärendenummer eller diarienummer, ange detta.
  • Tala om varför du anser att beslutet ska ändras och vilken ändring du vill göra.
  • Underteckna och gör ett namnförtydligande under namnteckningen.
  • Ange ditt namn, telefonnummer, personnummer och din postadress.
  • Du kan också skicka med handlingar eller annat som du anser stöder din överklagan.

Om du har ett ombud, en god man eller en förvaltare

Du kan givetvis anlita ett ombud för att sköta ditt överklagande. Om du vill kan ditt ombud underteckna skrivelsen. Om du har en god man eller förvaltare bör denne underteckna skrivelsen.

Om du har frågor kring överklagan, eller vill ha hjälp med att överklaga, är du välkommen att ta kontakt med din handläggare som du når via Huddinge kommuns servicecenter.

Huddinge servicecenter

Avvikande öppettider

Huddinge: Stängt för besök onsdag den 23 oktober.

Öppettider telefon

Måndag–onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-18.30
Fredag 8.00-15.00

Öppettider besök

Huddinge: Patron Pehrs väg 6 
Måndag–onsdag 10.00-17.00
Torsdag 10.00-18.30
Fredag 10.00-15.00

Skogås: Skogås bibliotek, Skogås torg 7-9
Öppettider: onsdagar 13.00-17.00.

Vårby: Familjecentralen i Centrumhuset Vårby gård, övre plan, Vårby allé 14.
Öppettider: tisdagar 13.00-16.00.
Du kan även få hjälp med konsumentvägledning.


Postadress: Huddinge servicecenter, 141 85 Huddinge.

Uppdaterad 6 juli 2017

Var informationen till din hjälp?