Om du tycker att du har fått ett felaktigt beslut kan du överklaga beslutet.
Du överklagar genom att skicka ett brev till Huddinge kommun. Kommunen skickar ditt brev vidare till domstol.
Skicka brevet till:
Huddinge kommun
Socialförvaltningen
Enhetens namn
141 85 Huddinge.
Du måste skicka brevet till oss inom tre veckor från den dagen du tagit del ditt beslut, annars kan ditt överklagande inte prövas.
Kommunen är alltid skyldig att ändra ett beslut om det är uppenbart oriktigt.
Det här behöver du skriva tydligt i brevet
- Tala om vilket beslut du överklagar. Om det finns ett ärendenummer eller diarienummer skriver du det.
- Tala om varför du anser att beslutet ska ändras och vilken ändring du vill göra.
- Underteckna och gör ett namnförtydligande under namnteckningen.
- Ange ditt namn, telefonnummer, personnummer och din postadress.
Du kan också skicka med handlingar eller annat som du anser stöder din överklagan.
Om du har ett ombud, god man eller förvaltare
Du kan givetvis anlita ett ombud för att sköta ditt överklagande. Om du vill kan ditt ombud underteckna skrivelsen. Om du har en god man eller förvaltare bör hon eller han underteckna skrivelsen.
Om du har frågor kring överklagan eller vill ha hjälp med att överklaga är du välkommen att ta kontakt med din handläggare som du når via Huddinge kommuns servicecenter på telefonnummer 08-535 300 00.
Uppdaterad 19 januari 2023
Tack för att du återkopplar till oss!