Skolrestaurang

Skolrestaurangen är en ljus och trivsam lokal med öppen planlösning. Det är en positiv mötesplats för hela skolan där pedagogerna äter tillsammans med eleverna varje dag. Skollunchen serveras mellan klockan 10.30 till 12.45.

Varje dag serveras två rätter varav den ena är ett vegetariskt alternativ. I skolrestaurangen strävar vi efter att laga så mycket mat som möjligt från grunden samt att använda KRAV-märkta råvaror. På eftermiddagarna serveras mellanmål i skolrestaurangen mellan klockan 13.30 till 15.00.

Matallergi

Om ditt barn har matallergi så måste det anmälas till skolan. Blankett finns att hämta på skolexpeditionen.

Skolans meny som app i telefonen

I Huddinge kommun finns en gemensam meny för de kommunala grundskolorna, men variationer kan förekomma på vissa skolor. Du kan se vad som serveras på din skola genom att ladda ned appen Skolmaten.

Skolmaten i App store (Iphone)

Skolmaten i Google play (Android)

Du kan också nå menyn genom att surfa till Skolmatens webbplatsoch klicka dig fram till din skola.

Uppdaterad 12 oktober 2021