Frånvaro

Sjukanmälan

Sjukanmälan av elev ska alltid göras av vårdnadshavare och meddelas varje dag. Om elever saknas på morgonlektionerna och inte är sjukanmälda kommer personal att kontakta vårdnadshavare för att kontrollera frånvaron.

Sjukanmälan sker via Skola24 där du loggar in med e-legitimation. 

Du kan även sjukanmäla på telefon 0515-777 600

Ledighetsansökan

Vårdnadshavaren ska i första hand ansöka om ledighet via blankett. Blanketten lämnas sedan till mentor. Är ledigheten längre än fem dagar måste den godkännas av skolledningen.

Blankett för ansökan om ledighet för elev i grundskolan, hittar du i Huddinge kommuns e-tjänstportal, klicka sedan på Grundskola.

Till blanketter och E-tjänster

Kontakt Vårbyskolan

Postadress:
Huddinge kommun
Vårbyskolan
141 85 Huddinge

Besöksadress:
Vårbyskolan
Vårby Allé 26-30
143 30 Vårby

E-post: varbyskolan@huddinge.se

 

Telefon: 08-535 358 50

Uppdaterad 26 november 2019

Var informationen till din hjälp?