Verksamhetsidé

För oss på Vistaskolan står elevernas lärande i fokus. Vår vision "Ett lustfyllt,  meningsfullt lärande för alla" genomsyrar allt vi gör, planerar och beslutar.

Ett lustfyllt lärande fångar vårt intresse och engagemang och därmed sitter kunskaperna kvar längre i oss. Vi tror på att hänga med i vår tid. Vi människor är idag i högre grad än tidigare luststyrda, vi vill känna tillfredsställelse i det vi gör. Vi tror att delaktighet och inflytande på hur vi gör saker skapar det. När skolarbetet blir meningsfullt för eleverna lägger de ner mer tid och engagemang i det de gör. Vi arbetar för ett entreprenöriellt lärande. Att ha verkliga mottagare för sitt arbete ger mer motiverade elever. Att det verkligen sker ett lärande och en utveckling av varje elevs kunskaper följer vi systematiskt upp fyra gånger per läsår. Vi tror även att det är viktigt att det sker ett lärande för oss som personal så vi fortsätter utveckla vårt arbete. Hos oss på Vistaskolan är alla lika viktiga, alla ska med på sina villkor. Då blir våra lärmiljöer viktiga samt våra extra anpassningar såväl på grupp- som individnivå så vi erbjuder en undervisning för alla.

Kontakt Vistaskolan

Adress: