Kontakta servicecenter
Besöksadress: Patron Pehrs väg 6, Huddinge.
Telefontider:
- Måndag–torsdag 08.00–17.00
- Fredag 08.00–15.00
Telefon: 08-535 300 00
E-post: servicecenter@huddinge.se
Att söka bygglov eller göra en anmälan kan kännas krångligt. Vi har därför samlat lite information för att göra det lättare för dig.
Sök bygglov eller gör en anmälan
När du väl har ett ärende hos oss kan du alltid följa det i vår e-tjänst.
Här kan du läsa lite mer om vad du kan tänka på innan du lämnar in din ansökan och hur processen ser ut efter att du har lämnat in den. Processen ser liknande ut för marklov, rivningslov och förhandsbesked.
Här kan du läsa lite mer om vad du kan tänka på innan du lämnar in din anmälan och hur processen ser ut efter att du har lämnat in den. Anmälansärenden kan ta olika lång tid. Ett så kallat attefallsärende tar till exempel längre tid och är mer omfattande än en anmälan om att sätta in en eldstad.
Vi tar ut en avgift för handläggningen. Hur stor den är står i vår bygglovstaxa. I samband med byggnation finns det ytterligare saker som kan komma att kosta. På vår sida för bygglovstaxan beskriver vi även dessa.
Fakturan för avgiften får du redan efter det att vi har fattat ett beslut. Den avgift du betalar då gäller även för de delar som sedan ingår i genomförandeprocessen.
Genom att använda våra e-tjänster kan vi snabbare handlägga ditt ärende. Du kan använda våra e-tjänster för det mesta i ditt ärende. Du kan:
Besöksadress: Patron Pehrs väg 6, Huddinge.
Telefontider:
Telefon: 08-535 300 00
E-post: servicecenter@huddinge.se
Uppdaterad 8 mars 2024
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.