Bli utförare inom äldreomsorg och funktionsstöd

Här samlar vi information som är relevant för dig som är, eller vill bli, utförare eller leverantör till kommunen.

De olika stegen för ansökan

  1. Ansök om tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO), det går inte att ansöka hos Huddinge utan ett giltigt tillstånd.
  2. Registrera er i e-Avrop och läs igenom samtliga upphandlingsdokument om vilka krav som gäller för det valfrihetssystem ni är intresserade av
  3. Kontakta Socialförvaltningen för ett möte om det valfrihetssystem ni är intresserade av, saf-kundval@huddinge.se.
  4. Ansök i e-Avrop.

Till e-Avrop

Ansökningar går att lämna in löpande

Huddinge kommun upphandlar utförare inom ramen för lag om valfrihetssystem (LOV) löpande. Om vi avslår din ansökan går det att ansöka på nytt. Alla ansökningar prövas på samma sätt mot kraven i upphandlingsdokumenten som Huddinge kommun har beslutat om. Vi avslår ansökningar som inte är kompletta eller möter kraven automatiskt.

Fråga gärna om kraven innan ni lämnar in ansökan till saf-kundval@huddinge.se.

Ni får också gärna besöka oss på Socialförvaltningen för att diskutera frågor kring ansökningen och valfrihetssystemen.

Valfrihetssystem inom äldreomsorg och funktionsstöd

Valfrihetssystemet innebär att privata företag, kooperativa och ideella organisationer kan ansöka om och bli godkända som utförare inom följande verksamheter:

Kontakt

Hör gärna av dig till oss för frågor om vad som krävs för att driva verksamhet inom ramen för lagen om valfrihetssystem.

Organisation: Socialförvaltningen

E-post: saf-kundval@huddinge.se

Hör gärna av dig till kommunens upphandlingsansvariga för frågor om hur ansökningen om att bli utförare inom ramen för lagen om valfrihetssystem går till.

Organisation: Kommunstyrelsens förvaltning

E-post: upphandling@huddinge.se

Uppdaterad 12 mars 2025