Rektorn har ordet

Camilla Myrtner, rektor.
Seriositet, Engagemang och Nyfikenhet

Dessa ledord kännetecknar verkligen Widerströmska gymnasiet! Vi vill vägleda och hjälpa dig att hitta vägar framåt för att du ska kunna utveckla dina kunskaper efter bästa förmåga. En utbildning i kombination med seriositet, engagemang och nyfikenhet är nog det bästa sättet att förändra världen på. När du lämnar oss efter 3 år ska du vara väl förberedd för de utmaningar som ligger framför dig med lösnings- och samarbetsförmåga, ett starkt ledarskap och en självklar kreativitet. Detta ska vara sant oavsett om du väljer fortsatta studier eller direktväg ut i yrkeslivet.

För mig som rektor är det oerhört viktigt med kommunikation och det innebär att min dörr är öppen för dig. Jag vill verkligen att du som elev känner dig bekväm med att tala öppet om idéer, tankar, åsikter och synpunkter med mig. Personal på Widerströmska, alla från administration och elevhälsa till lärare vill se dig lyckas med dina studier och vi vill att du får 3 spännande och givande år hos oss.

Vi vet att elevers akademiska framgång beror på hårt arbete och tydligt uppsatta mål och vi är övertygade om att detta kräver att eleven också känner gemenskap, trygghet och trivsel. Widerströmskas aktivitetsdagar har därför fokus mot just detta, att skapa samhörighet och skolanda över års- och programgränser.

Du är varmt välkommen till oss på Widerströmska gymnasiet!

Rektor Camilla Myrtner

Uppdaterad 7 september 2023