Ekonomiavdelningen
Telefon: 08-535 300 00
E-post: leverantor@huddinge.se
Huddinge kommun tar enbart emot elektroniska fakturor enligt lagen om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling (2018:1277). Observera att en faktura i pdf-format som skickas med e-post inte räknas som en e-faktura.
Fakturor som skickas till kommunen måste innehålla någon av de två referenserna nedan för att komma fram till rätt mottagare i kommunen:
Om du saknar ordernummer eller referens ska du kontakta den person som gjort beställningen.
Du kan skicka din elektroniska faktura till Huddinge kommun på tre olika sätt. Kan du idag inte skicka elektroniska fakturor, välj alternativ 3 som är en kostnadsfri fakturaportal.
Markera fakturan med rätt referenstagg för att den ska komma rätt när den skickas till Huddinge kommun.
Information om referenstaggar för e-faktura
Huddinge kommun
Box 1004
141 21 Huddinge
Organisationsnummer: 212000-0068
Tänk på att för fakturor som är sekretessbelagda ska du använda den fakturaadress som du och beställaren har kommit överens om.
Fakturor som saknar uppgifter skickas tillbaka för komplettering. Vår betalningspolicy är 30 dagar efter mottagen faktura, om inget annat avtalats med leverantören. När fakturor skickas tillbaka för komplettering ska förfallodatum ändras.
Huddinge kommuns fakturerings- och betalningsvillkor
Förenklad manual för registrering i fakturaportalen
Telefon: 08-535 300 00
E-post: leverantor@huddinge.se
Uppdaterad 11 december 2024
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.