Ekonomiavdelningen
Telefon: 08-535 300 00
E-post: leverantor@huddinge.se
Från och med den 1 april 2019 tar vi enbart emot elektroniska fakturor, till följd av ny lag (SFS 2018:1277). Observera att en faktura i PDF-format som skickas med e-post inte räknas som en e-faktura.
Fakturor som skickas till kommunen måste innehålla någon av de två referenserna nedan för att komma fram till rätt mottagare i kommunen:
Om du saknar ordernummer eller referens ska du kontakta den person som gjort beställningen. Korrekt märkta fakturor kan vi hantera på ett snabbt och effektivt sätt vilket underlättar för dig som leverantör.
Du kan skicka din elektroniska faktura på tre olika sätt:
Tänk på att för fakturor som är sekretessbelagda ska du använda den fakturaadress som du och beställaren har kommit överens om.
Huddinge kommun
Box 1004
141 21 HUDDINGE
Fakturor som saknar uppgifter skickas tillbaka för komplettering. Vår betalningspolicy är 30 dagar efter mottagen faktura, om inget annat avtalats med leverantören. När fakturor skickas tillbaka för komplettering ska förfallodatum ändras.
Huddinge kommuns betalnings- och fakturavillkor
Telefon: 08-535 300 00
E-post: leverantor@huddinge.se
Uppdaterad 11 december 2020
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.