Upphandlingssektionen
Telefon: 08-535 300 00
E-post: upphandling@huddinge.se
Huddinge kommun gör alltid en offentlig upphandling innan beslut om avtal med företag. Värdet på det vi ska upphandla bestämmer på vilket sätt vi gör upphandlingen.
Aktuella upphandlingar i e-avrop
När värdet är lägre än 700 000 kronor kan vi göra en direktupphandling. Det innebär att vi vänder oss direkt till leverantörer, i stället för att annonsera om upphandlingen. Vi kontaktar flera leverantörer och ber om anbud, ofta via e-post.
När värdet är över 700 000 kronor annonserar vi i upphandlingstjänsten e-Avrop. Vi annonserar även i resten av EU om värdet överstiger cirka 2,1 miljoner kronor för varor och tjänster eller cirka 47 miljoner kronor för byggentreprenader.
Upphandlingsplan är en sammanställning över planerade och pågående upphandlingar verksamhetsåret 2025–2026. Observera att denna upphandlingsplan är preliminär, behov kan strykas eller tillkomma till följd av omprioriteringar. Huddinge kommun publicerar upphandlingar i e-Avrop.
Upphandlingsplan Huddinge kommun 2025
Nedan beskrivs hur du kan bevaka och lämna anbud.
Huddinge och den offentliga affären, hur gör vi affärer med allmänheten
Annonserad upphandling för leverantörer
Direktupphandling för leverantörer
Du kan läsa mer om hur offentlig upphandling går till och vad lagen om offentlig upphandling (LOU) innebär hos upphandlingsmyndigheten.
Om offentlig upphandling på upphandlingsmyndigheten
Telefon: 08-535 300 00
E-post: upphandling@huddinge.se
Uppdaterad 21 februari 2025
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.