Huddinge kommun i sociala medier

Du har väl inte missat Huddinge kommun och flera av våra verksamheter finns på sociala medier? I våra digitala kanaler delar vi med oss av aktuella händelser och du är välkommen att kommunicera med oss.

I första hand besvaras inlägg under kontorstid. Det kan därför dröja ett tag innan du får svar om du skickar något på kvällstid eller under en helgdag.

Om du har frågor eller synpunkter på Huddinge kommuns engagemang i sociala medier är du välkommen att kontakta oss.

Huddinge kommun (facebook.com)

Huddinge kommun (instagram.com)

Huddinge kommun (linkedin.com)

Regler för sociala medier

När du kontaktar oss via sociala medier kommer andra att kunna läsa vad du skriver. Använd därför inte våra kanaler i sociala medier för att skicka känslig information, till exempel personuppgifter.

Inlägg som innehåller personuppgifter kommer att tas bort från våra kanaler för att skydda enskildas personliga integritet. Om du har ett känsligt ärende till kommunen rekommenderar vi i stället telefon, e-post eller brev.

Vi kommer också att ta bort alla inlägg som innehåller:

  • förtal, personliga angrepp eller förolämpningar
  • hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • olovliga våldsskildringar eller pornografi
  • uppmaningar till brott eller utgöra annan brottslig verksamhet
  • olovligt bruk av upphovsrättsligt skyddat material
  • kommersiella budskap eller reklam

Alla kommentarer, inlägg och meddelanden på Huddinge kommuns sidor och konton i sociala medier blir allmänna handlingar. Det innebär att de kan diarieföras.

Kommunens verksamheter i sociala medier

Många av våra verksamheter finns i sociala medier. Om du saknar en verksamhet  är du välkommen att tipsa oss så lägger vi till verksamheten i listan. Tips skickas till kommunikation@huddinge.se.

Mitt i Huddinge

I lokaltidningen Mitt i Huddinge hittar du information om vad som är på gång i kommunen. Informationen har ersatt tidningen Vårt Huddinge som tidigare kom hem i brevlådan.

Se arkivet av digitala utgåvor av Vårt Huddinge

Huddinge taltidning

Huddinge taltidning vänder sig till dig som vill få nyheter och information om Huddinge uppläst. Bland tidningens läsare finns synsvaga personer, men också de som föredrar upplästa nyheter och reportage. Tidningen kommer ut cirka 40 veckor per år.

Tidningen innehåller bland annat artiklar ur lokaltidningen Mitt i Huddinge samt information från SRF:s lokalavdelning i Huddinge och SRF på länsnivå.

Taltidningen går att lyssna och ta del av i flera olika format och kanaler; Daisy-skiva hemskickad till prenumeranter, Webbtidning eller som mobil app iTunes (för iPhone) och Google Play (för Android).

Webbtidning (huddingetaltidning.se)

Ladda ned appen Huddinge taltidning (iTunes)

Ladda ned appen Huddinge taltidning via (Google Play)

Webbapp (darub.se) 

Aviseringar och prenumeration 

Om du lyssnar på tidningen i en mobil app kan du välja att få aviseringar varje gång ett nytt nummer kommer ut.  Du kan även välja att prenumerera på tidningen och få hem en Daisy-skiva som normalt sett levereras på fredagar (om postgången fungerar).

För att starta en prenumeration skriver du ett mejl till adressandring@darub.se.

Tipsa om kommande evenemang

Vill du tipsa om kommande evenemang skickar du ett mejl med rubriken ”Tips till taltidningen”. Vi behöver ditt tips senast tisdagar klockan 15.00 för att det ska komma med i fredagens tidning

Mejla ditt tips till huddinge.taltidning@huddinge.se.

Evenemangskalendern På gång

Evenemangskalendern finns i tidningen Vårt Huddinge. Du hittar den också här på webbplatsen samt på kommunens bibliotek. 

Evenemangskalendern På gång 

Sändning av fullmäktiges sammanträden

Kommunfullmäktiges sammanträden är öppna för alla att lyssna till från åhörarläktaren eller digitalt. Du hittar alla sammanträden  på kommunens digitala anslagstavla.

Du kan också följa kommunfullmäktiges möten via Internet eller kabel-tv. 

Mer om kommunfullmäktige och webbsändningar

Huddinge kommuns digitala anslagstavla 

Huddinge servicecenter

Servicecenter svarar på allmänna frågor om kommunens alla verksamheter via telefonsamtal och mejl. Du kan även besöka oss i vår besökslokal för att få hjälp med kommunala ärenden. Om din fråga kräver specialistkunskap ser vi till att du kommer i kontakt med rätt handläggare eller förvaltning.

Uppdaterad 28 november 2024